Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická výchova v profesi učitele mateřské školy
TOMANOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dramatickou výchovu, její uplatnění v mateřské škole i na samotného pedagoga. Zkoumá cesty jak, se dramatická výchova dostane k učiteli v mateřské škole, jaké metody a techniky se dají v mateřské škole využívat a co obnáší práce s dramatickou výchovou pro pedagoga. Praktická část je kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Metodami výzkumu je dotazník pro učitele/ky mateřských škol a dále je zde popsán mnou vedený dvoudenní projekt konkrétní skupiny dětí v mateřské škole, kdy zkoumám účinnost metod a technik dramatické výchovy v praxi. Cílem práce je ukázat důležitost dramatické výchovy v mateřských školách, její nezastupitelnost v rozvoji osobnostním   i společenském.
Sociální dovednosti předškolního pedagoga
BŘEZINOVÁ, Petra
Bakalářská práce přináší především informace a poznatky o sociálních dovednostech předškolního pedagoga. Teoretická část je věnována popisu nároků, které klade v oblasti sociálních dovedností na kvalitního učitele současný kurikulární systém vzdělávání. Popis je doplněn o požadavky na pedagoga z pohledu humanistické pedagogiky. V praktické části je obsažen popis, průběh a výsledky pozorování práce s dětmi u vybraných absolventek oboru učitelství pro mateřské školy Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Na základě výsledků pozorování a teoretických poznatků jsou stanoveny kritéria sociálních dovedností kvalitního předškolního pedagoga. Cílem práce je na základě poznatků z odborné literatury a praktického pozorování definovat sociální dovednosti potřebné k povolání učitele mateřské školy.
Kompetence v profesi učitele
ŠPAČEK, Vladimír
Formulace kompetencí v profesi učitele je zatím problémem, který není vyřešen. Zatím není dosaženo ani jednotného vymezení pojmu kompetencí jako takových. Je mnoho propracovaných studií o tom, co vše profesní kompetence učitele zahrnují, na základě čeho se dají rozvíjet, jak s nimi dále pracovat a prohlubovat je. Cílem práce je zjištění vlastností učitele, kompetencí očekávaných žáky u učitele, a prestižnost učitelské profese v očích žáků. V teoretické části práce je popsána profese učitele, její etapy, feminizace, prestiž, potřebnost a celkově české školství současnosti. Dále osobnost, její určování, rysy osobnosti, schopnosti a tvořivost a vlastnosti učitele. V poslední kapitole teoretické části jsou následně popsány kompetence učitele obecně, uvedeny nejčastěji zmiňovaná dělení profesních kompetencí v profesi učitele. Praktická část je zpracována pomocí dotazníkového šetření u žáků střední školy a vyšší školy. Dotazník bude zaměřen na zjištění prestiže učitelské profese z pohledu žáků, na vlastnosti, které by učitel měl/neměl mít. Dále jsou popsány upřednostňované kompetence učitele, které žáci preferují a které nikoliv.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.